Pagina's

maandag 5 mei 2014

Dag 3 : Key West

We worden veel te vroeg wakker door een telefoontje dat Rob om 6 uur kreeg. Daarna uiteraard geen minuut meer geslapen. Dan maar op tijd opstaan. We pakken de koffer in en checken uit.

Hop de taxi in die ons naar de car rental op Miami airport brengt. Na alle papierwerk en het eeuwige gezeur voor een upgrade (neeeheee, we willen niks extra's betalen !!) konden we de auto gaan halen. Het is een Toyota Camry geworden. Konden ook nog een Chrysler 200 pakken maar de kofferruimte en de kilometerstand van de Toyota was beter.

De TomTom wordt ingesteld voor Key West en gaan met die banaan, euh Toyota. Onderweg even stoppen bij de publix. Het wordt tijd dat we inkopen gaan doen. Het is altijd weer een feest in de Amerikaanse supermarkt. We kopen wat frisdrank, water, reepjes, chips en een broodje. We hebben nog niet gegeten dus dat broodje gaat er wel in.

Na heeeeeeeel veel bruggen, eilandjes en behoorlijk wat mijlen komen we aan in Key west.
We kunnen gelukkig meteen inchecken bij het hotel. We droppen de koffers op de kamer en gaan naar de fiets verhuur. Hier huren we 2 Beach cruisers voor een dag en gaan op pad.

We fietsen richting haven om naar de cruiseschepen te kijken. Daarna rijden we naar Mallory Square. Er is van alles te zien. In Duval street is het druk en vol met touristen. We gaan nog even kijken bij het Southernmost point maar het is er te druk om een goede foto te maken. Misschien later nog eens proberen. Het is goed warm vandaag (28 graden) en na een tijdje fietsen hebben we zin in verkoeling.

We gaan terug naar het hotel. Kleden ons om en ploffen in de tuin neer bij het zwembad. Even relaxen met een boekje en af en toe een duik. Heerlijk !!

Na een tijdje beginnen onze magen zich te melden. We pakken de fiets weer en rijden naar de haven. Lekker wat seafood eten. Rob neemt de snapper en ik pak de lobster tail. Het is super lekker allemaal. Na het eten lopen we naar de overkant voor een echt stuk key lime pie. Hij is lekker zuur maar smaakt prima.

Dan pakken we de fiets weer en rijden naar mallory square voor de zonsondergang. Het is er een drukte van belang met straatartiesten en veel touristen. De zonsondergang is mooi alleen is het jammer dat deze achter een eiland de zee in gaat maar het is toch mooi om te zien. We kijken nog naar wat straatartiesten en fietsen dan nog eens naar het zuidelijkste stukje van Florida. Het is nu een stuk minder druk en zo hebben we toch nog onze foto.

Dan fietsen we op ons gemak terug naar het hotel en zetten de fietsen op slot. Tijd om zo lekker te gaan douchen en dan weer naar bed. Morgen gaan we richting de Everglades. Tot morgen !!