Pagina's

woensdag 7 mei 2014

Dag 5 : Everglades - Fort Meyers

Alweer op tijd wakker (7 uur). Uitslapen is er niet echt bij. Beetje internetten en appen met het thuisfront en dan opstaan voor een ontbijtje. Na het ontbijt smeren we ons in met zonnebrandcreme en spuiten we ons in met deet en pakken we de koffer weer in. We checken uit en laden de auto weer in.

Om 10:00 hebben we een airboat tour bij Everglades city airboat tours. We stappen met 2 Duitsers (je komt ze echt overal tegen) op de boot en de tour van een uur begint. We hebben allemaal een koptelefoon op met microfoon. Onderweg krijgen we informatie over de dieren en de mangrove van captain Thompson.

We beginnen rustig maar al snel gaat het gas open en stuiven we over het water door de mangroves. Helaas geen alligator gevonden. Het is te vroeg en dan warmen ze nog niet op. Wel een wasbeer gespot en een manatee mama met baby. Het uur vliegt voorbij en voor we het weten zijn we terug bij de beginpunt. We nemen afscheid en gaan weer verder. Dit was super cool.

We gaan even snel tanken en rijden de Everglades weer in. We gaan een dirt road op. Er loopt een beekje langs en hier zien we enkele alligators genieten van het zonnetje. Ook komen we mooie vogels en schildpadden tegen. Op de weg staan nog 2 gieren. Als we weer op de verharde weg komen rijden we door naar een boardwalk. Hier kun je op een houten vlonder door de natuur lopen. We hopen op nog meer wildlife. We zien nog wat gekko's, sprinkhanen en een verdwaalde alligator in een meertje. Als we terug lopen zien we nog twee kleine slangen. (Geen foto, die krengen zijn snel).

Hop weer de airco in. Het is warm vandaag 33 graden. We rijden de Everglades uit en stoppen bij de Subway voor een broodje. Dan rijden we binnen een uurtje naar Fort Myers. Onze eindbestemming voor vandaag. We checken in en hebben weer een schitterende kamer.

We droppen de koffers en rijden naar de super target. Een mega supermarkt/kleren/elektronica/noemmaarop winkel. we scoren een nieuw iPhone hoesje en 18 flesjes mountain dew. Winkelen maakt hongerig dus de TomTom wordt ingesteld voor Famous Dave. We eten heerlijke ribkes, brisket, garlic mash, mais en koolsla. Het is weer veel maar oh zo lekker. Met een pens vol gaan we retour hotel.

Het is heerlijk buiten en ze hebben een lekker verwarmd zwembad dus ik
neem nog even een duik. Heerlijk !!! Na een uurtje dobberen en baantjes trekken (die ribkes moeten eraf he) afdrogen en terug naar de kamer. Douchen en tv kijken. Dag 5 ook alweer om. Het gaat weer veel te snel. Tot morgen luitjes !!!!