Pagina's

zaterdag 10 mei 2014

Dag 8 : Tampa - Crystal River

We zitten al op de helft. Damn wat gaat de tijd snel. Omdat WiFi er gisteren uit lag was m'n verhaal van gisteren wat later. Meteen paniek bij het thuisfront die ons om half 8 wakker belde. Na een sms was alles weer goed.

Even lekker ontbijten met wafels, yoghurt en cornflakes. Pakken de koffers weer in en checken we uit. Op naar het volgende hotel. We gaan naar Crystal River vandaag. Het is 2 uurtjes rijden.

We komen aan bij het hotel maar het is nog te vroeg om in te checken. Van de man achter de balie krijgen we een kortingsbon voor Homosassa wildlife park. Lijkt ons een prima plan om de middag door te komen. Dus rijden we weer 13 mijl terug.

Om in het park te komen moet je eerst de boot over Pepper River pakken. Onderweg zien we al wat reigers en schildpadden. Het is een leuk tochtje.

In het park zitten een nijlpaard, alligators, vogels, bobcats, reptielen, herten, manatees en nog meer. We lopen een rondje en luisteren naar de park rangers die van alles over de beesten vertellen. We gaan ook kijken als de manatees gevoerd worden. Wat een coole beesten.

We eten even snel een hapje. Binnen kijken we nog even naar de nep alligator die op de grond ligt. Altijd goed voor een foto momentje haha. Dan gaan we weer met de boot terug. Wat een hitte weer vandaag. Zeker 32 graden.

Inmiddels is het 16:30 uur en kunnen we wel inchecken. In de kamer doen we even met de familie skypen en facetimen. We zijn weer helemaal op de hoogte van alle dingen die thuis gebeuren. Dan gaat tripadvisor aan voor een restaurant voor vanavond. We kiezen de nummer 1 van Crystal river : Seafood Seller. We kiezen beide voor de Chicken and alligator jambalaya. Het is een koud rijst prutje met kip en alligator worst. Het vult en smaakt prima.

Nu zijn we terug op de kamer. Doen een rondje internet, potje candy crush en gaan zo douchen. Op tijd slapen vanavond want morgen hebben we om 6:15 uur onze snorkeltour met de manatees. Welterusten allemaal.